Koen Scholiers

Mobiliteit - verkeersveiligheid
Toerisme
Werken - ondernemen

Koen kiest resoluut voor de toekomst van onze gemeente op lange termijn (Hemiksem 2020).  Ruimte voor de jeugd en ondersteuning van het verenigingsleven zijn levensnoodzakelijke bouwstenen van onze maatschappij.  Koen werkt graag mee aan deze bouwstenen en heeft daarnaast een algemene interesse voor wat leeft onder de mensen ... alle initiatieven die het mogelijk maken om onze gemeenschap te verbeteren genieten steevast zijn steun.

Vanuit zijn opleiding als boekhouder kijkt Koen streng maar rechtvaardig toe op onze begroting die na de crisis van 2008 en 2011 crucialer dan ooit worden ... ook in de gemeentelijke politiek.

Wie is Koen ?

Koen is geboren en gotogen Hemiksemnaar en is beroepsmatig boekhouder in de festival- en evenementensector bij Live Nation. Hij groeide op in de Lijsterlaan, ging naar school in de Vrije Basisschool, was actief binnen de scouts en de jeugdraad. Daarnaast heeft hij nog één oudere zus (Ann) en is hij de nonkel van Tom & Briek.

Binnen CD&V Hemiksem is Koen actief bij JONG CD&V sinds 2005 en werd hij gemeenteraadslid in 2007. In 2009 nam Koen deel aan de Vlaamse Verkiezingen en einde 2010 nam hij de fakkel over van Frans Cauwenberghs en werd hij Schepen voor Jeugd, Verenigingsleven, Lokale Economie en Personeel. In deze hoedanigheid woont hij ook de maandelijkse jeugdraad bij.

Daarnaast is Koen actief in diverse verenigingen en stond hij mee aan de wieg van het “CASA BLANCA FESTIVAL”, “FEESTEUH.BE” , “ZOMERBAR”, … Dit sociaal engagement zorgt ervoor dat je hem vaak kan terugvinden in de plaatselijke horeca (Cluyse, Witte, Welzijn, Frituur Bientje, Pita Pain, … ) of op de evenementen van de verschillende verenigingen binnen en buiten onze gemeente.

In de schaarse resterende vrije tijd maakt hij steevast tijd voor concerten, zaalvoetbal, een skivakantie en de matchen van zijn favoriete voetbalploeg KV Mechelen. Al kan een luie namiddag in de zetel met de Tour De France hem ook wel bekoren.