Luc Bouckaert

Luc Bouckaert
Moerelei 2

Gehuwd

2 kinderen (Steffie - Jolien)

luc@cdenvhemiksem.be
Burgemeester

Luc gaat voor een leefbaar Hemiksem. Onze gemeente moet onze thuis zijn. Een thuis waar iedere inwoner zich goed kan voelen. Een financieel gezonde, veilige en nette gemeente met goed onderhouden wegen, infrastructuur en groenvoorzieningen, een gemeente waar de dagdagelijkse problemen effectief en kordaat aangepakt worden, een gemeente met aandacht voor al zijn inwoners, dit zijn enkele basisvoorwaarden.

Luc werk in zijn gekende stijl verder, met veel inzet op een rustige maar vastberaden manier, in dialoog met de collega’s, de ambtenaren en de inwoners bouwt hij graag verder aan onze gemeente van morgen.  Na bijna 6 jaar hard werken als 1° schepen is Luc gemotiveerder dan ooit. Veel dossiers zijn in voorbereiding, veel contacten zijn gelegd. Binnen en buiten de gemeente heb ik het gevoel gewaardeerd te worden en als een betrouwbare gesprekspartner.  In 2012 zal Luc terug kandidaat zijn om als lijsttrekker van de hele CD&V ploeg de kiezers tegemoet te gaan. Dit met één doel voor ogen: Onze gemeente, Uw thuis.

Wie is Luc ?

Luc is een rasechte Hemiksemaar die al heel zijn leven in Hemiksem woont. Hij werkt dicht bij huis bij Umicore als coördinator technisch onderhoud. Luc is al meer dan 25 jaar gehuwd en heeft twee meerderjarige dochters die beide studeren aan de Hogeschool en erg actief zijn in het verenigingsleven.

Binnen CD&V is Luc al actief sinds begin jaren ’90. Na eerst enkele jaren op de achtergrond gewerkt te hebben heeft hij zich in 2000 kandidaat gesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen. Luc was rechtstreeks verkozen en heeft in zijn eerste legislatuur de stiel geleerd in de oppositie. Enkele ervaren mensen hebben Luc stap per stap de politieke feeling bijgebracht. In 2006 was Luc lijsttrekker van het kartel CD&V-NVA. Deze succesvolle verkiezingen brachten CD&V terug in de bestuursmeerderheid.

Luc was in de periode 2007-2012 eerste schepen met een aantal zeer belangrijke bevoegdheden zoals openbare werken, ruimtelijke ordening, patrimonium en informatie en communicatie.

Sinds 2013 staat Luc als burgemeester aan het hoofd van het schepencollege.