Lutgarde Cornelis

OCMW - welzijn
Senioren
Vrouw & Maatschappij

Als onder andere lid van de WAG (Welzijnsadvies en Gezondheid, de vroeger Welzijnsraad) vind ik het sociale aspect in onze gemeente zeer belangrijk. Iedere Hemiksemnaar heeft recht op een minimale levenskwaliteit en hiervoor wil ik samen met onze partij voor strijden. Armoede dient niet alleen ver hiervandaan bestreden te worden, ook in Hemiksem moeten we hier iets aan doen!

Voorts moeten we als beleidspartij zorgen voor een veilige gemeente en dienen we de Hemiksemnaar concreet en correct te informeren over het wel en wee in ons Hemiksem.

Wie is Lutgarde ?

Lutgarde is bediende bij Eriks in Hoboken. Zij is getrouwd met Ivo en heeft twee kinderen, Kris en Tom, die reeds beiden het huis uit zijn.

Lutgarde is kernlid van Femma, houdt van bloemschikken en af en toe een theatervoorstelling meepikken. In Hemiksem zetelt ze tevens in verschillende adviesraden: ze is lid van de milieuraad, de WAG en de cultuurraad.   Binnen CD&V is Lutgarde voormalig  voorzitster van Vrouw & Maatschappij en heeft zij vroeger eveneens de ledenwerving gedragen.