Peter Van Alstein

Peter Van Alstein
Karel de Backerstraat 66

peter@cdenvhemiksem.be

Peter is sedert 25 jaar beroepsmilitair bij de Medische Component. In het verleden heeft hij deelgenomen aan verscheidene buitenlandse opdrachten (Balkan, Libanon en Afghanistan) in verschillende functies. Sedert de laatste 3 jaar is hij tewerkgesteld op de staf van de Medische Component in Evere. Als expert in zijn vakgebied vertegenwoordigt hij België binnen de NATO. Binnen Defensie heeft Peter tevens een opleiding Dringende Geneeskundige Hulpverlening gevolgd. Hij is vrijwilliger binnen het 100/112 systeem als ambulancier en tevens aktief binnen het Rode Kruis. Hij is ook een van de drijvende krachten achter de straatfeesten van de Karel De Backerstraat.

Een gemeente waar het leuk is om te wonen en waar kinderen veilig kunnen opgroeien zijn voor Peter belangrijke zaken. Daarmee samenhangend verdient het gezin en alles wat daar aan vasthangt (onderwijs, kinderopvang, verenigingsleven, verkeersveiligheid, ...) voor mij extra aandacht.