Tom De Wit

Cultuur
Jeugd - jongeren
Ruimtelijke ordening - openbare werken

Tom gaat voor een Hemiksem waar iedereen zich thuisvoelt. Specifiek heeft hij oog voor de noden van de jeugd en voor het bloeiende verenigingsleven dat Hemiksem rijk is. Ook veiligheid en het opvolgen van openbare werken in zijn gemeente zijn voor hem belangrijke aandachtspunten.

Wie is Tom ?

Professioneel is Tom werkzaam als informaticaconsultant bij Uptime Group in Kontich. Zijn jeugd bracht hij vooral door in de Chiro, waar hij ook 5 jaar leider is geweest. Gedurende 10 jaar behartigde hij de belangen van onze jeugd en jeugdverenigingen in de jeugdraad (waarvan 5 jaar als voorzitter).

Binnen CD&V is Tom actief sinds 2000, eerst bij JONG CD&V, dan als bestuurslid en in 2008 werd hij gemeenteraadslid.

Momenteel is Tom vooral actief als muzikant bij de harmonie 'Verenigde Vrienden, bij de percussieband Pee Stoemp! en als voorzitter van het Jeugdorkest JOH!. Alsof dat nog niet genoeg was ging hij de harmonie ook nog mee ondersteunen vanuit het bestuur en ging hij ook terug naar de muziekschool met zijn Euphonium (tuba). Voor Casa Blanca zet Tom zich vanuit het kernteam in voor de algemene organisatie en is hij verantwoordelijk voor de nutsvoorzieningen.

De schaarse vrije tijd die dan nog overblijft spendeert hij aan een uurtje squash per week, een skivakantie, ... en hij probeert aanwezig te zijn op zo veel mogelijk evenementen van onze lokale verenigingen.